ING

SO SOUR SO SWEET

Valse vriendschap en zure liefde. Het gebruik van citroenen in de kunst heeft een bijzonder betekenis. Ook in de keuken wordt de citroen op handen gedragen. Maar durf jij er zo je tanden in te zetten? Ik daag je uit! Want zelfs de zuurste citroen kan zoet smaken.


ING is sponsor van TEFAF en zocht daarom een mooie invulling om zo’n 80 klanten te verrassen en mee te nemen in de bijzondere wereld van kunst. Een stukje extra exclusiviteit voor deze belangrijke doelgroep, iets speciaals, a money can’t buy experiment.


Voor ING ontwikkelde ik een concept waarbij ik een ‘chemische’ benadering van smaak hanteer. Ik zet de gasten op het verkeerde been en neem hen mee in de wondere wereld van de smaak.


Op de prachtige 'moodfoodmobiel' staan glazen stolpen met daaronder citroenen, strak gestyleerde pillendoosjes en een snijplank. Ter plekke snijd ik voor de gasten de verse citroen en laat de zure smaak proeven.


Ze ervaren dat na het eten van een van de pilletjes de zure citroen mierzoet smaakt. Een zeer onschuldige experiment die geen blijvende effecten met zich meebrengen. Het enige wat blijft is een waanzinnige herinnering aan deze dag.