Hoe verleid je de pers op een smakelijke manier om aandacht te besteden aan een nieuw designmerk? Daarvoor is fooddesign de perfecte oplossing natuurlijk!
Kwantum vroeg mij om voor de lancering van haar designmerk BLITS DESIGN de pers op een feestelijke manier te interesseren voor de Woonbeurs in de RAI.
Ik bedacht hiervoor een tweetrapsconcept. Allereerst heb ik de pers lichtelijk in verwarring gebracht met een grafische teaser. Een week later stuurde ik de redacties een bonbondoosje met de merknaam BLITS DESIGN, elke letter in de vorm van een aparte bonbon. Dit was de uitnodiging voor de lancering van het nieuwe merk tijdens de Woonbeurs. De bonbons waren verrassend van smaak én hadden allemaal een link naar iets feestelijks. Bijvoorbeeld een bonbon gevuld met champagne, maar ook combinaties van framboos-saffraan, praliné-limoen en framboos-5spices.
Jan Habraken over de samenwerking:
“Voor de lancering van het nieuwe merk BLITS DESIGN hebben we Annelies de vrije hand gegeven om met een leuk concept te komen. We waren blij verrast met het idee en de uitvoering. Smaak, design en concept werden pijnloos uitgevoerd. We hadden er geen omkijken naar en de reacties van de pers waren allemaal zeer positief. Een aanrader!”