Klassiek versus modern. Bourgondisch versus strak. Old scool versus future proof. Tijdens de Tefaf-beurs werden de gasten niet alleen dankzij de kunst ondergedompeld in twee werelden. Ook de bites en hapjes onderstreepten dit gevoel.
Maison van den Boer is de huiscateraar van Tefaf Maastricht. Zij vroegen mij mee te denken over het menu en de presentatie van de gerechtjes tijdens de Tefaf-previewdag, een exclusief event voor genodigden.
Ik liet me inspireren door de tweedeling van de beursvloer, aan de ene kant klassieke kunst, aan de andere kant moderne kunst. In totaal werden 140.000 gerechtjes geserveerd. Zulke bijzondere hapjes, gerechtjes en bites verdienen een bijzondere presentatie.
Op basis van de wensen, identiteit en huisstijl van Maison van den Boer ontwikkelde ik samen met Mark van Veen (Kow projects) deze foodkar. Een esthetisch doch praktisch object om gerechtjes over de beursvloer te verplaatsen, met tegelijkertijd een verleidelijke presentatie.
Tijdens de previewdag werden de hapjes zowel uitgedeeld door de zwarte brigade als gepresenteerd op de ‘moodfoodmobiels'. Denk daarbij bijvoorbeeld aan moodfoomobiel met aan de ene zijde naturel zalmsashimi en aan de andere zijde zalmsashimi gemarineerd in red-bull marinade.
Met voldoende werk- en opbergruimte is deze kar zowel een lust voor het oog als een praktische oplossing. De kar is in productie genomen en wordt door Maison van den Boer ingezet voor allerhande evenementen.