Hoe maak je een beursstand zó interessant dat alle beursbezoekers een kijkje willen komen nemen? Gebruik de industriële machines voor een live cooking show en nodig iedereen uit om te komen proeven. Garantie voor reuring én een volle beursstand.
Terlet en Jongia leveren ketels en bijbehorende mixers voor de voedingsmiddelen- en farmaceutische industrie. Op beurzen als InterPack Düsseldorf en de Industrial Processing-beurs in Utrecht delen ze samen een stand, waarbij ze mij vroegen een ‘live cooking’-concept te bedenken dat bezoekers naar de stand trok. Ik bedacht een concept met het schaalmodel van de 300 liter-ketels die zij leveren, een speciaal 30 liter-‘keteltje’.
Deze 30 liter-ketel mag dan voor de opdrachtgever een miniatuur zijn, het is culinair gezien een gigantisch apparaat om in te koken. Maar juist daardoor een super leuke uitdaging. Ik kookte ter plekke diverse gerechtjes, die ik met veel plezier aan de bezoekers liet proeven. Denk aan een framboos-tomatensoep en warme rodevruchtensaus met yoghurtschuim en stevia.
Meerdere keren per jaar sta ik op diverse beurzen en geef ik dit soort demonstraties. Het blijft leuk om te zien hoe verbaasd bezoekers kunnen zijn dat er daadwerkelijk ter plekke, in de stand, iets wordt bereid. En voor de standhouder is het steeds opnieuw een uitgelezen kans om het gesprek met potentiele klanten aan te gaan.
Jan Wiessenberg over de samenwerking:
“Terlet heeft super samengewerkt met Annelies tijdens een aantal grote beurzen (o.a. InterPack Düsseldorf en Anuga Cologne). Annelies heeft gedurende deze beurzen ‘life cooking’ verzorgd ter promotie van onze producten en voor het aantrekken van publiek naar onze stand. Ze was daarin elke keer zeer creatief in de presentatie van de door haar bereide gerechtjes, die ook qua smaak alom werden geprezen. Al met al een groot succes!